Forum GrafiStyle
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TABANCA MODELLEME

Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:14 pm

BÖLÜM 1:SİLAHIN KABZASINI MODELLEME.
Önce,aşağıdaki resmi bilgisayarınıza kaydedin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

LEFT görüş penceresindeyken VIEWPORT BACKGROUND a gidin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

FILES düğmesine basın
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Silah resmini açın.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Ayarlar aşağıdaki gibi olmalı:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

LEFT yazan yerde Mouse a sağ tıklayın ve SMOOT+HIGLIGHTS seçeneğini seçin
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aynı işlemi tekrarlayın ve bu kez EDGED FACES seçeneğini seçin
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

LEFT görüş penceres,nde,aşağıdaki ayarlarla bir BOX yaratın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki gibi konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Klavyenizin M tuşuna basın. Aşağıdaki ayarlarla bir materyal yaratın.Materyali BOX a uygulayın.(
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

LEFT görüş penceresinde aşağıdaki görüntüyü elde etmiş olmalısınız.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Boxı biraz ölçeklendirdim:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

BOX seçiliyken Mouse a sağ tıklayın ve CONVERT TO>Convert to editable poly:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Şu andan itibaren her adımı dikkatlice takip etmelisiniz..VERTEX alt-obje moduna gidin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Kırmızı halka içindeki vertexi seçin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki gibi konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:14 pm

Aşağıdaki vertexi seçin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki gibi konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


ve aşağıda işaretlenen vertexleri aşağıdaki gibi konumlandırın.Sanırım ne yapmaya çalıştığımızı anladınız.Objemizin vertexlerini resimle eşleştirmeye çalışıyoruz
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Aşağıdaki vertexi seçin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki gibi konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



Aşağıdaki vertexi seçin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki gibi konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



Şu vertexleri de aşağıdaki gibi konumlandırın.:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Şu vertexleri de aşağıdaki gibi konumlandırın.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Polygon alt-obje menüsüne gidin.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki polygonları seçin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Aşağıdaki değerle extrude edin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



Yeni polygonlarla beraber yeni vertexler de oluşturmuş oldunuz.Yeni vertexleri aşağıdaki gibi konumlandırın.:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Şu vertexi biraz MOVE ettim:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şimdi şu polygonları seçin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:15 pm

Kabzayı modelledik ama bazı detaylar eksik kaldı. Silahın gerçeğine baktığınızda,kabzanın dışa doğru bombeli olduğunu görürsünüz.Bizim şu an yaptığımız ise düz görünüyor.o dışa doğru kabarmayı yapacağız şimdi.

Şu polygonları seçin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

EDITABLE POLY altında SOFT SELECTION bölümüne gidin ve aşağıdaki ayarları girin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Polygonları aşağıdaki gibi hareket ettirin.(Aynı işlemi,kabzanın öbür yanı için de uygulamayı unutmayın sakın)
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



Şimdi gerçeğe yakın oldu:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:15 pm

BÖLÜM 2 : ANA GÖVDEYİ MODELLEME


Ana gövdeyi de kabzada kullandığımız yöntemin aynısı ile modelledim.O yüzden onu anlatmama gerek yok ayrıca.Anlayıp anlamadığınızı test etmek içim o kısmı kendiniz modellemelisiniz.Böylece hem öğrenmiş olacaksınız,hem de kendinize güveniniz gelecek.

Ama silah modellerken asla unutmamanız gereken bir kural var:Tüm silahlar birden fazla parçadan oluşur..Bu yüzden modelleyeceğiniz silahın kaç parçadan oluştuğunu belirlemeli ve o parçaları ayrı ayrı modelleyip birleştirmelisiniz.Ben bu seferlik size bir kıyak çektim ve modellediğimiz silahı parçalara ayırdım [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Silahımızın ana gövdesi şudur:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Önce siz ana gövdeyi modelleyin sonra ona detaylar ekleyeceğiz..Benim modellediğim ana gövde şöyle bir şey oldu:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:15 pm

Şimdi detayları ekleyelim.Aşağıdaki resme bakın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Gördüğünüz gibi kırmızıyla daire içine aldığım bölüm dışa doğru kavisli.Biz de şimdi kendi modelimizin o bölümünü dışa doğru kavisli yapacağız

Aşağıdaki gibi vertexleri hareket ettirterek dışa doğru kavis yapan bölümle eşleştiriyoruz.(yani Left viewportta aşağı doğru MOVE edin)
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Şimdi aşağıdaki gibi MOVE edin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Şimdi,aşağıdaki gibi bir şey elde etmiş olmalısınız:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şimdi de aşağıdaki içe doğru kavislenmeyi yapacağız.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki polygonu seçin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Yine Aşağıdaki ayarlarla SOFT SELECTION u kullanın.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şimdi aşağıdaki gibi MOVE edin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Dikkatlice bakın ve vertexlerin eski haliyle yeni hali arasındaki farkı görmeye çalışın.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Ana gövdeyi modellemeyi bitirdik:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Eğer silahınızın şeklinden memnun olmadıysanız,istediğiniz görüntüyü elde edene kadar vertexlerle oynamaya devam edin
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:16 pm

Aynı yöntemle tetiği de modelleyin(picture).

TURBO SMOOTH uygulanmamış hali:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

TURBO SMOOTH uygulanmış hali:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:16 pm

Horozu da aynı yöntemle modelleyin:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:16 pm

Şimdi silahın şu parçasını modelleyelim.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki gibi konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki ayarlarla bir chamfercylinder yaratın ve aşağıdaki gibi konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:16 pm

BÖLÜM 3: ŞARJÖRÜ MODELLEME

Aşağıdaki ayarlarla bir cylinder yaratın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki gibi konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Silindir seçiliyken sağ tıklayın ve >HIDE UNSELECTED:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki ayarlarla bir chamfer cylinder yaratın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

7 tane kopyasını alın ve ilk oluşturduğumuz silindirin etrafında aşağıdaki gibi konumlandırın
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


ilk silindiri seçin(bu dakikadan itibaren onu ŞARJÖR diye sölicem.) Sağ tıklayın ve> HIDE SELECTION:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



Chamfer cylinderlardan birini seçin.Sağ tıklayın ve CONVERT TO>convert it to editable poly:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

EDIT GEOMETRY altında ATTACH ın yanındaki kutucuğa tıklayın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

önce ALL düğmesine ,sonra da ATTACH düğmesine basın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:16 pm

Ekranın boş bir yerinde sağ tıklayın ve> UNHIDE ALL.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şarjörü ve Chamfer cyliderı seçin.Sağ tıklayın ve> HIDE UNSELECTED:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağodaki ayarlarla bir cylinder yaratın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

5 tane kopyasını oluşturun ve aşağıdaki gibi konumlandırın:

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Şarjörü ve şarjörü çevreleyen chamfer cylinderları seçin:Sağ tıklayın ve> FREEZE SELECTION:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Şarjörün içinde konumlandırdığımız silindirlerden birini seçin ve> Convert it to editable poly:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:16 pm

Aynı ATTACH işlemleri:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Sağ tıklayın ve>UNFREEZE ALL:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şarjörün içindeki silindirleri,şarjörü çevreleyen silindirlere attach edin
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Artık tek parça oldular
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:17 pm

Silindir seçiliyken> Create>Compound Objects.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Boolean:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki ayarları yapın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şu düğmeye basın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Ve şarjörün üzerine tıklayın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

UNHIDE ALL:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki ayarlarla bir cylinder yaratın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki giib konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şarjörü modellemeyi bitirdik.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

TABANCA MODELLEME Empty Geri: TABANCA MODELLEME

Mesaj tarafından ηιgнткιѕѕ Ptsi Eyl. 13, 2010 3:17 pm

SON BÖLÜM:
Namlu kısmını modellerken referans resmini önemsemedim ve hayalgücümden yaptım..

Aşağıdaki ayarlarla bir TUBE yaratın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki gibi konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

MESHSMOOTH ya da TURBO SMOTH modifieri uygulayın
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Artık şu parçayı kolayca modelleyebilirsiniz [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki ayarlarla bir cylinder yaratın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki gibi konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki ayarlarla bir chamfer cylinder yaratın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Aşağıdaki gibi konumlandırın:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Silahımızı modellemeyi bitirdik.Şimdi öğrendiklerinizi pratik etmek için başka bir silahı aynı yöntemle modellemelisiniz
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ηιgнткιѕѕ
ηιgнткιѕѕ
GenelModeratör
GenelModeratör

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 182

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz